本日配信のメルマガでは、2023年大学入試共通テスト英語第3問Bの本文最後までをスラッシュリーディングします。
【高校英語】共通テストの英文解釈
http://www.mag2.com/m/0001641009.html■ 問題
第3問
B Your English club will make an "adventure room" for the school festival.
To get some ideas, you are reading a blog about a room a British man created.
┌────────────────────────────────────┐
| [Create Your Own "Home Adventure"] |
| |
|Last year, I took part in an "adventure room" experience. I really |
|enjoyed it, so I created one for my children. Here are some tips on |
|making your own. |
| |
|┌──────────────────────────────────┐|
|| [Key Steps in Creating an Adventure] ||
|| theme → storyline → puzzles → costumes ||
|└──────────────────────────────────┘|
| |
|First, pick a theme. My sons are huge Sherlock Holmes fans, so I decided|
|on a detective mystery. I rearrenged the furniture in our family room, |
|and added some old paintings and lamps I had to set the scene. |
| |
|Next, create a storyline. Ours was The Case of the Missing Chocolates. |
|My children would be "detectives" searching for clues to locate the |
|missing sweets. |
| |
|The third step is to design puzzles and challenges. A useful idea is to |
|work backwards from the solution. If the task is to open a box located |
|with a three-digit padlock, think of ways to hide a three-digit code. |
|Old books are fantastic for hiding messages in. I had tremendous fun |
|underlining words on different pages to form mystery sentences. Remember|
|that the puzzles should get progressively more difficult near the final |
|goal. To get into the spirit, I then had the children wear costumes. My |
|eldest son was excited when I handed him a magnifying glass, and |
|immediately began acting like Sherlock Holmes. After that, the children |
|started to search for the first clue. |
| |
|This "adventure room" was designed specifically for my family, so I made|
|some of the challenges personal. For the final task, I took a couple of |
|small cups and put a plastic sticker in each one, then filled them with |
|yogurt. The "detectives" had to eat their way to the bottom to reveal |
|the clues. Neither of my kids would eat yogurt, so this truly was tough |
|for them. During the adventure, my children were totally focused, and |
|they enjoyed themselves so much that we will have another one next |
|month. |
└────────────────────────────────────┘
つづく
※一部の図や記号は省略または類似のものに変更、マーク部分の□や下線部は[ ]、
マル1は{1}で表記しています。
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
★★★★★★★「AE個別学習室(えまじゅく)」生徒募集!★★★★★★★★★
★ ★
★ 茨城県水戸市、常陸太田市、東海村の個別指導教室 ★
★ 「AE個別学習室(えまじゅく)」では、生徒募集をしています。 ★
★ 対象は小学生・中学生・高校生・浪人生。社会人も歓迎します! ★
★ オンライン授業も好評です!全国の生徒さんに対応可能です。 ★
★ ★
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
えまじゅくでは、経験豊富なプロ講師のマンツーマン授業が受けられます。
2人〜4人の同時指導も好評です!
今年も何人もの生徒さんが、第一志望(以上)の結果を出してくれました。
東海村教室では、全国大会経験者による指導が受けられる卓球教室の生徒も
同時募集しています。卓球と勉強両方やる人には優待もあります!
興味をお持ちの方は、まずは mm@a-ema.com までお問い合わせください。
家庭教師・塾のサイトと連絡先はここ →
http://www.a-ema.com/━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
■ スラッシュリーディング
B Your English club / will make / an "adventure room"
/ for the school festival.
あなたの英語クラブは / 作るつもりだ / "adventure room"を
/ 学園祭のために
To get some ideas, / you are reading a blog / about a room
/ a British man created.
アイディアを得るために / あなたはブログを読んでいる / ある部屋についての
/ あるイギリス人が作った
| [Create Your Own "Home Adventure"] |
[あなた自身の"Home Adventure"を作ろう]
Last year, / I took part / in an "adventure room" experience.
昨年 / 私は参加した / "adventure room"体験に
I really enjoyed it, / so I created one / for my children.
私は本当にそれを楽しんだ / だからそれを作った / 私の子供たちのために
(以下略)
(有料版では、解説の続きも掲載しています)
http://www.mag2.com/m/0001641009.html━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
=========================== お知らせ2 ===============================
ブログにて様々な問題を解説しています!
■ センター数学を理由の理由まで解説するブログ
http://centermath.seesaa.net/■ センター英語をひとつひとつ解説するブログ
http://a-emaenglish.seesaa.net/■ 何でも解説するブログ(塾&家庭教師ブログ)
http://a-ema.seesaa.net/紙の書籍、電子書籍もご利用ください。
中学・高校の英語・数学の書籍を出版しています。
★江間淳(えまあつし)の書籍一覧 →
http://amzn.to/2lnKZdS━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
解説の続きは、本日21時配信予定の
【高校英語】共通テストの英文解釈
http://www.mag2.com/m/0001641009.htmlに掲載します!
全て長文問題になった大学入試共通テスト。今まで以上に読解力が求められます。
翻訳も行っている著者が、スラッシュリーディング、全文訳とともに解説します。
月・水・土配信。\550/月。初月無料です。
※追試はスラッシュリーディングのみの掲載とします。
ブログにもメルマガの記事を分割して掲載しています。
■ 共通テスト・センター英語をひとつひとつ解説するブログ
http://a-emaenglish.seesaa.net/━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
------------------------------------------------------------------------
発行者 江間淳(EMA Atsushi)
mm@a-ema.com
http://www.a-ema.com/k/ https://twitter.com/A_EMA_RYU------------------------------------------------------------------------
無断転載・引用を禁じます。
=========================== お知らせ3 ===============================
5万人以上の利用実績がある勉強アプリ。英語・数学・化学など。
★印のものはGooglePlayでも公開中です。「江間淳」で検索してみてくださいね!
★【高校数学】読むだけでわかる!数学1Aの考え方
http://pmana.jp/pc/pm586.html【高校数学】読むだけでわかる!数学2Bの考え方
http://pmana.jp/pc/pm743.html【高校数学】読むだけでわかる!数学3の考え方
http://pmana.jp/pc/pm730.html★【高校英語】センター試験徹底トレーニング
http://pmana.jp/pc/pm588.html★【高校化学】読むだけでわかる!理論・無機・有機化学の考え方
http://pmana.jp/pc/pm603.html【高校物理】読むだけでわかる!物理基礎・物理の考え方
http://pmana.jp/pc/pm729.html【中学5科】高校入試の重要ポイント
http://pmana.jp/pc/pm707.html