本日配信のメルマガでは、2022年大学入試共通テスト英語第3問Aを解説します。
【高校英語】共通テストの英文解釈
http://www.mag2.com/m/0001641009.html■ 問題
第3問
A You are interested in how Japanese culture is represented in other
countries. You are reading a young UK blogger's post.
┌―――――――――――――――――――――――――――――――――――┐
| Emily Sampson |
| Monday, 5 July, 8:00 pm |
| |
|On the first two Sundays in July every year, there is an intercultural|
|event in Winsfield called A Slice of Japan. I had a chance to go there|
|yesterday. It is definitely worth visiting! There were many authentic |
|food stands called yatai, hands-on activities, and some great |
|performances. The yatai served green-tea ice cream, takoyaki, and |
|yakitori. I tried green-tea ice cream and takoyaki. The takoyaki was |
|especially delicious. You should try some! |
| |
|I saw three performances. One of them was a rakugo comedy given in |
|English. Some people were laughing, but somehow I didn't find it |
|funny. It may be because I don't know much about Japanese culture. For|
|me, the other two, the taiko and the koto, were the highlights. The |
|taiko were powerful, and the koto was relaxing. |
| |
|I attended a workshop and a cultural experience, which were fun. In |
|the workshop, I learnt how to make onigiri. Although the shape of the |
|one I made was a little odd, it tasted good. The nagashi-somen |
|experience was really interesting! It involved trying to catch cooked |
|noodles with chopsticks as they slid down a bamboo water slide. It was|
|very difficult to catch them. |
| |
|If you want to experience a slice of Japan, this festival is for you! |
|I took a picture of the flyer. Check it out. |
└―――――――――――――――――――――――――――――――――――┘
┌―――――――――――――――――――――――――――――――――――┐
| [A Slice of Japan] |
| The Culture Park, Winsfield |
| Held on first & second Sundays in July (9:00 am - 4:00 pm) |
| |
|[Food Stands] [Hands-on Activities] [Traditional Performances]|
| |
|Green-tea ice cream Nagashi-somen(noodles) Koto(harp) |
| Experience |
| Takoyaki Taiko(drums) |
| Onigiri(rice balls) |
| Yakitori Workshop Rakugo |
|(chicken skewers) (comic storytelling) |
└―――――――――――――――――――――――――――――――――――┘
問1 In Emily's blog, you read that she [ 16 ].
{1} enjoyed Japanese traditional music
{2} learnt how to play Japanese drums
{3} made a water slide from bamboo
{4} was able to try all the yatai foods
問2 Emily was most likely [ 17 ] when she was listening to the rakugo
comedy.
{1} confused
{2} convinced
{3} excited
{4} relaxed
※一部記号は省略、マーク部分の□や下線部は[ ]、マル1は{1}で表記しています。
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
★★★★★★★「AE個別学習室(えまじゅく)」生徒募集!★★★★★★★★
★ ★
★ 茨城県水戸市、常陸太田市の個別指導教室 ★
★ 「AE個別学習室(えまじゅく)」では、生徒募集をしています。 ★
★ 対象は小学生・中学生・高校生・浪人生。社会人も歓迎します! ★
★ オンライン授業も好評です!全国の生徒さんに対応可能です。 ★
★ ★
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
えまじゅくでは、経験豊富なプロ講師のマンツーマン授業が受けられます。
授業料が最大で40%引きになる、2人〜4人の同時指導も好評です!
今年も何人もの生徒さんが、第一志望(以上)の結果を出してくれました。
興味をお持ちの方は、まずは mm@a-ema.com までお問い合わせください。
家庭教師・塾のサイトと連絡先はここ →
http://www.a-ema.com/━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
■ 問いの内容と解説
問1 In Emily's blog, / you read that / she [ 16 ].
Emilyのブログでは / あなたは〜と読んだ / 彼女は[ 16 ]
{1} enjoyed Japanese traditional music 日本の伝統的な音楽を楽しんだ
{2} learnt how to play Japanese drums 日本の太鼓のたたき方を学んだ
{3} made a water slide from bamboo 竹から水の滑り台を作った
{4} was able to try all the yatai foods 全ての屋台の食べ物を試すことができた
For me, / the other two, / the taiko and the koto, / were the highlights.
わたしにとって / 残りの2つ / 太鼓と琴は / ハイライトだった
The taiko were powerful, / and / the koto was relaxing.
太鼓は力強かった / そして / 琴はリラックスさせてくれた
と言っているので・・・
(以下略)
(有料版では、解説の続きも掲載しています)
http://www.mag2.com/m/0001641009.html━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
=========================== お知らせ2 ===============================
ブログにて様々な問題を解説しています!
■ センター数学を理由の理由まで解説するブログ
http://centermath.seesaa.net/■ センター英語をひとつひとつ解説するブログ
http://a-emaenglish.seesaa.net/■ 何でも解説するブログ(塾&家庭教師ブログ)
http://a-ema.seesaa.net/紙の書籍、電子書籍もご利用ください。
中学・高校の英語・数学の書籍を出版しています。
★江間淳(えまあつし)の書籍一覧 →
http://amzn.to/2lnKZdS━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
解説の続きは、本日21時配信予定の
【高校英語】共通テストの英文解釈
http://www.mag2.com/m/0001641009.htmlに掲載します!
全て長文問題になった大学入試共通テスト。今まで以上に読解力が求められます。
翻訳も行っている著者が、スラッシュリーディング、全文訳とともに解説します。
月・水・土配信。\550/月。初月無料です。
※追試はスラッシュリーディングのみの掲載とします。
ブログにもメルマガの記事を分割して掲載しています。
■ 共通テスト・センター英語をひとつひとつ解説するブログ
http://a-emaenglish.seesaa.net/━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
------------------------------------------------------------------------
発行者 江間淳(EMA Atsushi)
mm@a-ema.com
http://www.a-ema.com/k/ https://twitter.com/A_EMA_RYU youtube EMA Atsushiチャンネル:
https://www.youtube.com/@emajuku------------------------------------------------------------------------
無断転載・引用を禁じます。
=========================== お知らせ3 ===============================
5万人以上の利用実績がある勉強アプリ。英語・数学・化学など。
★印のものはGooglePlayでも公開中です。「江間淳」で検索してみてくださいね!
★【高校数学】読むだけでわかる!数学1Aの考え方
http://pmana.jp/pc/pm586.html【高校数学】読むだけでわかる!数学2Bの考え方
http://pmana.jp/pc/pm743.html【高校数学】読むだけでわかる!数学3の考え方
http://pmana.jp/pc/pm730.html★【高校英語】センター試験徹底トレーニング
http://pmana.jp/pc/pm588.html★【高校化学】読むだけでわかる!理論・無機・有機化学の考え方
http://pmana.jp/pc/pm603.html【高校物理】読むだけでわかる!物理基礎・物理の考え方
http://pmana.jp/pc/pm729.html【中学5科】高校入試の重要ポイント
http://pmana.jp/pc/pm707.html