本日配信のメルマガでは、2025年大学入学共通テスト英語第3問を解説します。
【高校英語】共通テストの英文解釈
http://www.mag2.com/m/0001641009.html■ 問題
2025年大学入学共通テストより
第3問
You are an exchange student at a UK high school, and your teacher asked you
to find an interesting story. You found this story to share in class next
week.
┌────────────────────────────────────┐
| THE CONTEST |
| |
|"One more time, with feeling!" I encouraged my band. |
| |
|We are capable musicians. In fact, our keyboardist, Yuki, is a |
|classically-trained pianist who regularly performs in front of |
|audiences. Kei, our bassist, has a huge number of followers because of |
|the popular videos she uploads. However, the Ultimate Music Contest was |
|only a few weeks away and I was kind of regretting that we had entered |
|it. I was worried that my band [Cat's Curry] wouldn't be ready. |
|Something felt wrong, but I couldn't figure it out. We continued to |
|practise until our rehearsal time was up. As band leader, I felt |
|additional pressure about the contest. "Tomo, you're too worried. |
|Everything will be OK," Ren, our drummer, said as she smiled at me and |
|waved goodbye. "I hope so," I thought to myself. |
| |
|Back at home, I watched the video I had taken of our rehearsal. As I |
|listened to [Sayonara, and Thanks for Everything], I thought my ear were|
|playing tricks on me. I carefully listened a few more times. Although it|
|was hard to notice, we were slightly out of rhythm. "How could that be?"|
|I wondered. As I continued to listen, I paid extra attention to each |
|instrument. "I've got it!" I thought excitedly. |
| |
|At the next practice, I played back the recording and waited for |
|everyone's reaction. |
|"I've been practising every day!" |
|"These songs aren't even difficult..." |
|"What's the matter?" |
| |
|They didn't understand the problem, so I explained my discovery, "Each |
|of us is showing off. We're playing for ourselves, not for the band!" |
|From that day on, our focus shifted and the band took a step forward on |
|its musical journey. Like the saying goes, "The whole is greater than |
|the sum of the parts." Although [Cat's Curry] did not win the contest, |
|we all felt it was the best performance of our lives. |
└────────────────────────────────────┘
問1 Which person is telling the story? [ 8 ]
{1} Kei
{2} Ren
{3} Tomo
{4} Yuki
問2 Choose [four] out of the five options ({1}〜{5}) and put them in the
order they happened. [ 9 ]→[ 10 ]→[ 11 ]→[ 12 ]
{1} The band changed its attitude.
{2} The band decided to practise more often.
{3} The band leader identified the problem.
{4} The band leader was concerned about the band.
{5} The band registered for a contest.
問3 How did the band most likely feel after the competition? [ 13 ]
{1} Awful
{2} Embarrassed
{3} Independent
{4} Satisfied
※一部図や記号は省略または類似のものに変更、マーク部分の□や下線部は[ ]、
マル1は{1}で表記しています。
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
★★★★★★★「AE個別学習室(えまじゅく)」生徒募集!★★★★★★★★
★ ★
★ 茨城県水戸市、常陸太田市の個別指導教室 ★
★ 「AE個別学習室(えまじゅく)」では、生徒募集をしています。 ★
★ 対象は小学生・中学生・高校生・浪人生。社会人も歓迎します! ★
★ オンライン授業も好評です!全国の生徒さんに対応可能です。 ★
★ ★
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
えまじゅくでは、経験豊富なプロ講師のマンツーマン授業が受けられます。
授業料が最大で40%引きになる、2人〜4人の同時指導も好評です!
今年も何人もの生徒さんが、第一志望(以上)の結果を出してくれました。
興味をお持ちの方は、まずは mm@a-ema.com までお問い合わせください。
家庭教師・塾のサイトと連絡先はここ →
http://www.a-ema.com/━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
■ スラッシュリーディング
You are an exchange student / at a UK high school, / and
/ your teacher asked you / to find an interesting story.
あなたは交換留学生だ / イギリスの高校の / そして
/ あなたの先生はあなたに求めた / 面白い物語を見つけるよう
You found this story / to share / in class / next week.
あなたはこの物語を見つけた / シェアするための / 授業で / 来週の
┌────────────────────────────────────┐
THE CONTEST
"One more time, / with feeling!" / I encouraged my band.
もう一度 / 感情を込めて / 私は私のバンドを鼓舞した
We are capable musicians.
私たちは能力のあるミュージシャンだ
In fact, / our keyboardist, Yuki, / is a classically-trained pianist
/ who regularly performs / in front of audiences.
(以下略)
(有料版では、解説の続きも掲載しています)
http://www.mag2.com/m/0001641009.html━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
=========================== お知らせ2 ===============================
ブログにて様々な問題を解説しています!
■ センター数学を理由の理由まで解説するブログ
http://centermath.seesaa.net/■ センター英語をひとつひとつ解説するブログ
http://a-emaenglish.seesaa.net/■ 何でも解説するブログ(塾&家庭教師ブログ)
http://a-ema.seesaa.net/紙の書籍、電子書籍もご利用ください。
中学・高校の英語・数学の書籍を出版しています。
★江間淳(えまあつし)の書籍一覧 →
http://amzn.to/2lnKZdS━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
解説の続きは、本日21時配信予定の
【高校英語】共通テストの英文解釈
http://www.mag2.com/m/0001641009.htmlに掲載します!
全て長文問題になった大学入学共通テスト。今まで以上に読解力が求められます。
翻訳も行っている著者が、スラッシュリーディング、全文訳とともに解説します。
月・水・土配信。\550/月。初月無料です。
※追試はスラッシュリーディングのみの掲載とします。
ブログにもメルマガの記事を分割して掲載しています。
■ 共通テスト・センター英語をひとつひとつ解説するブログ
http://a-emaenglish.seesaa.net/━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
------------------------------------------------------------------------
発行者 江間淳(EMA Atsushi)
mm@a-ema.com
http://www.a-ema.com/k/ https://twitter.com/A_EMA_RYU------------------------------------------------------------------------
無断転載・引用を禁じます。
=========================== お知らせ3 ===============================
5万人以上の利用実績がある勉強アプリ。英語・数学・化学など。
★印のものはGooglePlayでも公開中です。「江間淳」で検索してみてくださいね!
★【高校数学】読むだけでわかる!数学1Aの考え方
http://pmana.jp/pc/pm586.html【高校数学】読むだけでわかる!数学2Bの考え方
http://pmana.jp/pc/pm743.html【高校数学】読むだけでわかる!数学3の考え方
http://pmana.jp/pc/pm730.html★【高校英語】センター試験徹底トレーニング
http://pmana.jp/pc/pm588.html★【高校化学】読むだけでわかる!理論・無機・有機化学の考え方
http://pmana.jp/pc/pm603.html【高校物理】読むだけでわかる!物理基礎・物理の考え方
http://pmana.jp/pc/pm729.html【中学5科】高校入試の重要ポイント
http://pmana.jp/pc/pm707.html