【高校英語】過去問攻略!センター英語
http://www.mag2.com/m/0001641009.html
■ 問題
第2問
B You are going to have a debate about students working part-time. In
order to prepare for the debate, your group is reading the article below.
[Students and Part-Time Jobs]
According to a recent survey, about 70% of Japanese high school and
university students have worked part-time. The survey also reports that
students have part-time jobs because they need money for going out with
their friends, buying clothes, and helping their families financially.
Even with such common reasons, we should consider the following question:
Is it good or bad for students to work part-time?
Some people believe that students learn several things from working
part-time. The come to understand the importance and difficulty of working
as well as the value of money. Moreover, they learn how to get along with
people. Students can improve their communication skills and gain confidence.
Others think that there are negative points about students working
part-time. First, it may harm their studies. Students who work too hard are
so tired during class that they might receive poor grades in school.
Second, it seems difficult for students to balance work and school. This
could cause stress. Third, students may develop negative views of work
itself by working too much. They may become less motivated to work hard
after graduation.
What do you think? In my view, part-time is not always bad for students.
My point is that students shouldn't do too much part-time work. Research
suggests that if students work part-time over 20 hours a week, they will
probably have some of the negative experiences mentioned above.
問1 In the survey mentioned in the article, the students were asked
"[ 10 ]"
{1} Have you ever worked part-time abroad?
{2} How much money per week do you make working part-time?
{3} What kind of part-time jobs would be good for you?
{4} Why do you work part-time?
問2 Your group wants to collect opinions [supporting] students working
part-time. One such opinion in the article is that students [ 11 ].
{1} can become good communicators
{2} mostly have worked part-time
{3} will have a better chance of getting a full-time job
{4} will learn how to dress appropriately
問3 Your group wants to collect opinions [opposing] students working
part-time. One such opinion in the article is that students [ 12 ].
{1} cannot be helpful in the workplace
{2} might perform poorly in class
{3} should spend more time with their family
{4} work part-time to buy what they want
問4 If students work over 20 hours a week, they may [ 13 ].
{1} begin to feel they need a well-paid job
{2} continue to work hard at part-time jobs
{3} lost interest in working hard after leaving school
{4} want to be independent of their families
問5 The writer of this article [ 14 ] students working part-time.
{1} does not have any particular opinion about
{2} partly agree with
{3} strongly agrees with
{4} strongly disagrees with
※マーク部分の□や下線部は[ ]で、マル1は{1}で表記しています。
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
=========================== お知らせ1 ===============================
AE個別学習室(えまじゅく)水戸教室では、2021年1月に実施される新試験
「大学入試共通テスト」の対策授業を行っています。好評につき定員間近ですので、
平日昼間に授業可能な既卒生・社会人を若干名募集します。
従来のセンター試験や試行テストの内容を踏まえて、理系文系全科目の指導が可能
です。マンツーマンの授業なので「ゼロからのスタートの人は中学の復習から」
「基本ができている人は応用問題の解き方中心に」など、ひとりひとりの状況に
合わせて授業を行います。
今からスタートすれば、どんな目標でも達成可能です。志望校を諦める前に、
まずは「j@a-ema.com」までご相談ください。
来年度のご予約も受付中です!
●━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━●
世界にたった1つ、あなただけのドメインを登録しよう!
https://px.a8.net/svt/ejp?a8mat=35Q4JW+76ZLP6+50+2HF3CJ
●━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━●
■ 解答・解説
平成29年「試行テスト」第2問Bはアルバイトに関する議論をするための参考に
する記事の内容についての問題でした。
少し文章量が多いので、何を聞いているかを把握してから本文を読んでいくと
いいと思います。
問1 In the survey / mentioned / in the article, / the students were asked
/ "[ 10 ]"
その調査では / 言及された / この記事で / 学生は質問されました
/ [ 10 ]と
ということで、学生が質問された内容を探しながら本文を読んでいきましょう!
[Students and Part-Time Jobs][学生とアルバイト]
According to / a recent survey, / about 70% / of Japanese high school
/ and / university students / have worked part-time.
(以下略)
(有料版では、解説の続きや語句コーナー、解答一覧も掲載しています)
http://www.mag2.com/m/0001641009.html
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
=========================== お知らせ2 ===============================
ブログにて様々な問題を解説しています!
■ センター数学を理由の理由まで解説するブログ
http://centermath.seesaa.net/
■ センター英語をひとつひとつ解説するブログ
http://a-emaenglish.seesaa.net/
■ 何でも解説するブログ(塾&家庭教師ブログ)
http://a-ema.seesaa.net/
紙の書籍、電子書籍もご利用ください。
中学・高校の英語・数学の書籍を出版しています。
★江間淳(えまあつし)の書籍一覧 → http://amzn.to/2lnKZdS
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
■ 全文訳(基本的に直訳ですが、一部意訳しています)
[学生とアルバイト]
最近のある調査によると、日本の高校生と大学生の約70%がアルバイトをした
ことがあります。その調査では、学生は友達と外出するため、服を買うため、
(以下略)
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
解説の続きは、本日21時配信予定の
【高校英語】過去問攻略!センター英語
http://www.mag2.com/m/0001641009.html
に掲載します!
文法セクションはもちろん、第6問の長文まで、翻訳も行っている著者が、
全文訳・語句までイメージ重視&論理的に解説します。
月・水・土配信。\550/月。最初の1ヶ月は無料です。
ブログにもメルマガの記事を分割して掲載しています。
■ センター英語をひとつひとつ解説するブログ
http://a-emaenglish.seesaa.net/
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
------------------------------------------------------------------------
発行者 江間淳(EMA Atsushi)
mm@a-ema.com http://www.a-ema.com/k/ https://twitter.com/A_EMA_RYU
------------------------------------------------------------------------
無断転載・引用を禁じます。
=========================== お知らせ3 ===============================
5万人以上の利用実績がある勉強アプリ。英語・数学・化学など。
★印のものはGooglePlayでも公開中です。「江間淳」で検索してみてくださいね!
★【高校数学】読むだけでわかる!数学1Aの考え方
http://pmana.jp/pc/pm586.html
【高校数学】読むだけでわかる!数学2Bの考え方
http://pmana.jp/pc/pm743.html
【高校数学】読むだけでわかる!数学3の考え方
http://pmana.jp/pc/pm730.html
★【高校英語】センター試験徹底トレーニング
http://pmana.jp/pc/pm588.html
★【高校化学】読むだけでわかる!理論・無機・有機化学の考え方
http://pmana.jp/pc/pm603.html
【高校物理】読むだけでわかる!物理基礎・物理の考え方
http://pmana.jp/pc/pm729.html
【中学5科】高校入試の重要ポイント
http://pmana.jp/pc/pm707.html
◆◆◆━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
◆◆ ITものづくり教室 LITALICOワンダー
◆ 子ども向け【プログラミング】【ロボット製作】の教室
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
LITALICOワンダー(りたりこワンダー)は、
年長・小学生〜高校生が通えるプログラミング・ロボット教室です。
子どもの興味や得意、ペースに合わせたプログラムを提供しているので、
初めての子も安心♪年長から高校生が対象。
▼詳細はこちら
[URL]https://t.afi-b.com/visit.php?guid=ON&a=M10652e-h359289t&p=G788161i
ラベル:英語